Вопросы

Babur GTA-MP
Новичок

Hello, I have a small problem, when I use the / engine command it gives me these errors in server_log, how can I solve them?

[debug] Run time error 4: "Array index out of bounds"
 [debug] Attempted to read / write array element at negative index -1
[debug] AMX backtrace:
[debug] # 0 000c6490 in public OnPlayerStateChange (0, 2, 1) in roleplay.amx

OnPlayerStateChange:  https://pastebin.com/Dfv4RSpg

Command / engine:  https://pastebin.com/kxw106hQ

Thanks!

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

11 ответов на этот вопрос

  • 0
Babur GTA-MP
Новичок
  В 1/15/2021 в 06:46, glvde. сказал:

Hello, @Babur GTA-MP!

In which machine ID do you use this command?

Читать далее...  

In any id, that is, bicycles and vehicles, I checked the bikes so that they don't work and they don't work, but they give this error, as well as for vehicles.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
  • 0
Babur GTA-MP
Новичок
  В 1/16/2021 в 04:01, glvde. сказал:

@Babur GTA-MP, t hat is, when checking the bike gives this error, and on vehicles too?

Читать далее...  

Yes, it gives me this error on both vehicles and bikes, I noticed that I don't even have to use the command / engine to show me the error, it only appears to me when I enter a car / bike

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
  • 0
𝙡𝙖𝙨𝙩 𝙚𝙢𝙥𝙚𝙧𝙤𝙧.
Создатель WayDev

Try to replace your public with mine, then see the logs and post them here:


p. s: correct the tab.
 

  code (открыть спойлер)

 

Отредактировано пользователем glvde.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
  • 0
Babur GTA-MP
Новичок
  В 1/17/2021 в 07:05, glvde. сказал:

Try to replace your public with mine, then see the logs and post them here:


p. s: correct the tab.
 

  code (открыть спойлер)

 

Читать далее...  

[22:08:12] [ERROR] oldstate == PLAYER_STATE_DRIVER: newstate:1, oldstate:2, playerid:0
[22:08:12] [ERROR] oldstate == PLAYER_STATE_DRIVER || oldstate == PLAYER_STATE_PASSENGER: newstate:1, oldstate:2, playerid:0
 

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
  • 0
𝙡𝙖𝙨𝙩 𝙚𝙢𝙥𝙚𝙧𝙤𝙧.
Создатель WayDev

The error remained the same?

UPD: Add the -d3 parameter to the pawn.cfg file. Next, compile the mod, run it, do the same steps and upload the log here.

Отредактировано пользователем glvde.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
  • 0
Babur GTA-MP
Новичок

From compilation:

Header size: 24160 bytes
Code size: 3748152 bytes
Data size: 8682196 bytes
Stack / heap size: 262144 bytes; estimated max. usage = 64038 cells (256152 bytes)
Total requirements: 12716652 bytes

 

in server_log after error: [debug] # 0 00283ae4 in public OnPlayerStateChange (playerid = 0, newstate = 2, oldstate = 1) 

at E: \ New folder \ backup 14 01 2021 \ roleplay.pwn: 17133

he tells me it's the line: 17133

the line:

  Code line 17133 (открыть спойлер)

 

Отредактировано пользователем Babur GTA-MP

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
  • 0
𝙡𝙖𝙨𝙩 𝙚𝙢𝙥𝙚𝙧𝙤𝙧.
Создатель WayDev

@Babur GTA-MP, this is a more correct option:

GetPlayerSQLID(playerid) return PlayerData[playerid][pID];

is the pID variable being unloaded from the database?

UPD: sorry, for my bad english. i'm russian.

Отредактировано пользователем glvde.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
Гость
Эта тема закрыта для публикации ответов.

  • Последние посетители   0 пользователей онлайн

    Ни одного зарегистрированного пользователя не просматривает данную страницу

  • Похожий контент

    • migghty
      От migghty
      Ищу кодера, который допилит мод под мою идею SAMP 0.3.7
    • lisicaf
      От lisicaf
      Всех приветствую и заранее спасибо за любую оказанную помощь.
      Суть: Аризона выпускает новое обновление в котором меняет CEF доната(скрин ниже), каким образом можно его скопировать и перенести к себе в мод Аризоны?